het begint allemaal te wennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Maton - WaarBenJij.nu het begint allemaal te wennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Maton - WaarBenJij.nu

het begint allemaal te wennen

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

05 April 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo, ik ben er weer met een update. Zo snel weer ivm de protesten die nu gaande zijn op straat. Het is niet zoals iedereen in NL verwacht. Het zijn 2 verschillende groepen mensen die over straat lopen met vlaggen en fluitjes.. thats IT.. het wordt pas link als de politie zich er mee gaat bemoeien. De ene groep loopt aan de ene kant van Bangkok en de andere aan de andere kant, een van de twee is toevallig vandaag langs het hostel gelopen.

Na woensdag de hele dag met mn hoofd in de zon buiten te hebben gelopen leek het mij slim om donderdag een beetje rustig aan te doen, ik heb dus voornamelijk op mn kamer gezeten en heb het een en ander proberen uit te zoeken. Ik ben er nu achter dat ik in ieder geval voor songkran ( Thais Nieuwjaar) in Chiang mail wil zijn. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat songkran daar het leukst/mooist is om mee te maken. Songkran moet je voorstellen als 3 dagen lang een gigantisch groot watergevecht, verspreid over heel Thailand. De beste manier om in Chiang mail te komen is met de trein.. ik weet alleen nog niet wanneer ik deze pak om richting het noorden te gaan.

Vrijdag heb ik een wandelng gemaakt door Bangkok, ik ben 's ochtends vertrokken richting the giant swing. Dit is een soort Chinese poort, 2,5 meter breed en 15 meter hoog en staat aan de centrum kant van China town. Vanaf hier kun je makkelijk dolorlopen naar he golden mouuntain. Dit is een witte 'berg' in Bangkok, ongeveer 25 meter hoog... meer een heuveltje dus. En bovenop deze heuvel staat een tempel met een goed uitzicht over Bangkok. Na the golden mountain wilde ik m'n rondje afmaken door dus een andere kant op te gaan dan waar ik vandaan kwam. Volgens de kaart ging t precies en zou ik dus ook een flink stuk afsnijden.. maar ook hier was wat aan de hand. Omdat zaterdag de protesten zouden zijn hadden zich flink wat mensen met tentjes en eten verzameld op de weg die ik in mn hoofd had om te lopen. Na even verdwaald te zijn geweest had ik de weg naar de golden mountain weer gevonden en heb ik 30 - 40 minuten gelopen om bij een weg te komen waar ik nog geen 10 meter van vandaan was. Terug op de kamer heb ik afscheid genomen van de 2 Duitsers die richting de eilanden zijn vertrokken. En na een guilty pleasure double cheese burger heb ik een biertje gehaald en ben ik naar het dak terras gegaan.

En als leuke afsluiting van deze update, of gewoon als fun fact.. Als Bangkok op de plaats van Amsterdam zou liggen dan liep het van Den Helder tot Rotterdam en van Utrecht tot ongeveer 10 km in zee. Dit even om na te gaan hoe ongelofelijk groot Bangkok is

  • 05 April 2014 - 13:09

    F. Steenbergen:

    Hoi Mark wat leuk dat jehet goed maakt.
    onwijs trots op je.En gefeliciteerd met je PA.
    Geniet van deze reiss Wij gaan vandaag wel gebak eten in Nieuwegein.
    je moeder was naar de hema dus komt het wel goed.
    Opa laat je ook groeten en van mij een knuffel oma

  • 05 April 2014 - 19:36

    Ad:

    jij een biertje op het dakterras ik een biertje bij jouw in de tuin gefeliciteerd kerel met je vader enje zus gr ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Eerste keer backpacken

voor zover de planning gemaakt is vertrek ik morgen ( maandag 31-03-2014) naar Parijs, hier stap ik over op het vliegtuig naar Bangkok. Vanuit Bangkok gaat het grote avontuur beginnen. Eerst wil ik richting Kanchanaburi. Dit is een plaats ten westen van Bangkok, bekend van ' The bridge over the river quai', hierna wil ik naar Ayutthaya. Vanuit hier ga ik richting Chiang mai, en Chiang rai. Na deze steden ga ik weer terug naar Bangkok om het vliegtuig te pakken naar Vietnam.

In Vietnam begin ik in Hanoi, nar hier enkele dagen gelopen te hebben ga ik een trektocht doen door Sapa, dit is een regio in het noord westen van Vietnam en is bekend door zijn bergen, kleine dorpjes en dalen met rijstterassen. Na Sapa keer ik terug naar Hanoi om de nacht trein naar Hue, Danang en Hoi An te nemen. Na deze steden komt er een twijfelpuntje. namelijk: Ga ik met de trein van stad naar stad totdat ik in Ho Chi Minh stad uit kom of pak ik rechtstreek de (nacht)trein. Dit is wel echt iets waar ik later op terug moet komen omdat ik nu nog niet weet hoe ik t.z.t. met m'n budget en tijd zit. Na Ho Chi Minh onveilig te hebben gemaakt vertrek ik naar Cambodja.

In Cambodja begin ik in Phnom Penh. Deze stad is naar horen zeggen een drukke chaotische stad. Na hier enkele dagen te hebben rond gehangen vertrek ik richting Siem Reap. Vanaf hier wil ik in enkele dagen de ankor tempels gaan ontdekken. Voor dat de landen van deze reis vast stonden, had ik al wel besloten dat ik de kant van Zuid-oost Azië op zou willen, en stond ook al gelijk vast dat de ankor tempels op m'n lijstje van activiteiten kwam te staan. Na de tempels vertrek ik richting de grens van Thailand.

Eenmaal weer terug in Thailand wil ik naar een eiland in de baai van Thailand. Dit eiland heet Ko Samet. Dit word het meest chille van m'n hele reis. Hier wil ik ongeveer een week blijven en dan lekker op m'n bedje in de zon en alles verwerken wat ik de afgelopen dagen/weken heb gezien. Na hier te hebben gelegen vertrek ik naar Bangkok om daar mn laatste paar nachten te verblijven zodat ik op tijd m'n vlucht terug kan pakken, en ook deze is via Parijs.

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2014

Cambodia

04 Mei 2014

Motortocht

18 April 2014

Chiang Mai en voorbereidingen vervolg

09 April 2014

laatste dagen bangkok

05 April 2014

het begint allemaal te wennen
Mark

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4878

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Backpacken in Europa

31 Maart 2014 - 10 Juni 2014

Eerste keer backpacken

Landen bezocht: