eerste dagen in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Maton - WaarBenJij.nu eerste dagen in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Maton - WaarBenJij.nu

eerste dagen in bangkok

Door: mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 April 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen, het is tijd voor mijn eerste update vanuit ZO Azië

Ik ben 2 dagen geleden aangekomen op het internationale vliegveld van Bangkok. Eerst dacht ik dat het nog wel mee viel met de hitte.. in de terminals en bij de bagage viek het nog wel mee... het was wel warmer dan dat ik had gedacht maar niet overdreven warm. TOTDAT...ik bij de deur was van het vliegveld... wat een hitte. Na even buiten gevoeld te hebben ben ik weer snel naar de airco gegaan om te kijken hoe ik in het centrum van Bangkok kon komen.. de trein was de beste optie. Op het phia Thai station moest ik eerst 4 trappen af om op straat niveau te komen.

Daar begon de chaos. Overal was verkeer, honderden brommers en hier en daar een auto. Er was een taxi chauffeur die mij aansprak en vroeg waar hij mij kon brengen. Ik vroeg aan hem of hij mij verder in de stad kon brengen en na 15 min waren we daar. Maar nu komt de grap. In Nederland betaal je rond de €20 voor een ritje als deze en de chauffeur vroeg aan mij €20. Nog niet gesproken met andere backpackers dus ik wist niet wat normaal was als prijs voor een taxi.. bleek achteraf dat ditzelfde stukje ook voor 150B had gekund.. dit is ongeveer €3.5 daar ging een dagbudget ongeveer.. maar ja lesje geleerd. Deze dsg heb ik verder eigenlijk alleen mn jetlag bij geslapen. 's Avonds heb ik nog even op het dak terras gezeten samen met 2 Duitsers en een Amerikaan en heb ik afgesproken om de dag erna samen door Bangkok te lopen.

De volgende morgen zijn we vroeg gaan lopen, we zijn eerst naar he Grand palace gegaan. Dit is het paleis van de koning met een persoonlijke tempel. Deze tempel is nu sinds 67 jaar geopend voor publiek. Het is echt een aanrader om heen te gaan ik vond het erg indrukwekkend. Na the Grand palace zijn we naar de wat pho geweest, dit is de tempel van de liggende buddha. Ook dit was heel indrukwekkend.na de wat pho zijn we gaan lopen richting chinatown. Deze regio van Bangkok geeft drukte een compleet nieuwe betekenis. Na chinatown hebben we de boot terug genomen en heb ik afscheid genomen van de Duitsers Thomas & C(h)ristina, zij gingen met de bus naar het zuiden.

Toen zij weg waren heb ik ook voor het eerst genoten van de Thaise keuken. Ik had namelijk nog niet gegeten sinds mn aankomst, dit heeft voor mij namelijk heel erg te maken met de hitte, het is hier op zon bepaalde manier heet dat je na de geur van eten en een slokje water al helemaal vol zit maar vandaag heeft de trek toch gewonnen en heb ik heerlijk gegeten, geen idee wat, ik denknkip maar ja t was lekker en daar gaat het om!!

Ik ga er voor nu weer even mee stoppen, ik denk dat jullie wel even genoeg te lezen hebben. Ik zal kijken of ik zo snel mogelijk weer iets kan updaten
Ii

  • 02 April 2014 - 16:31

    Dennis:

    Tof te horen dat je bent aangekomen en dat de eerste internationale contacten alweer gelegd zijn haha. Ik denk dat je voor de rest nog wel heel afzetters en andere toeristische wegen tegenkomt dan wat jij wilde. Heel veel succes in ieder geval!

    Tip van mijn ouders (zijn er ook geweest): Weet wat je eet in Thailand of je ligt in bed voor een week!

    Groet, Dennis

  • 02 April 2014 - 17:06

    Tim:

    Mark! Leuk om te lezen man, had je nog een sms gestuurd op je reis-nummer! Altijd een prijs afspreken maar daar ben je proefondervinderlijk al achter ondertussen haha. Ik ben benieuwd naar je vervolg.:) keep us posted. Have fun en geniet.

  • 02 April 2014 - 17:55

    Steenbergen:

    Met behulp van je moeder is het gelukt Fijn om te horen dat het goed met je gaat.We zijn van plan om je te blijven volgen.
    Geniet van alles Liefs opa en oma.

  • 02 April 2014 - 20:46

    Ad:

    Hallo, de eerste dagen ff inkomen, heerlijk in een miljoenen stad is even wat anders dan nieuwegein geniet ervan gr ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Eerste keer backpacken

voor zover de planning gemaakt is vertrek ik morgen ( maandag 31-03-2014) naar Parijs, hier stap ik over op het vliegtuig naar Bangkok. Vanuit Bangkok gaat het grote avontuur beginnen. Eerst wil ik richting Kanchanaburi. Dit is een plaats ten westen van Bangkok, bekend van ' The bridge over the river quai', hierna wil ik naar Ayutthaya. Vanuit hier ga ik richting Chiang mai, en Chiang rai. Na deze steden ga ik weer terug naar Bangkok om het vliegtuig te pakken naar Vietnam.

In Vietnam begin ik in Hanoi, nar hier enkele dagen gelopen te hebben ga ik een trektocht doen door Sapa, dit is een regio in het noord westen van Vietnam en is bekend door zijn bergen, kleine dorpjes en dalen met rijstterassen. Na Sapa keer ik terug naar Hanoi om de nacht trein naar Hue, Danang en Hoi An te nemen. Na deze steden komt er een twijfelpuntje. namelijk: Ga ik met de trein van stad naar stad totdat ik in Ho Chi Minh stad uit kom of pak ik rechtstreek de (nacht)trein. Dit is wel echt iets waar ik later op terug moet komen omdat ik nu nog niet weet hoe ik t.z.t. met m'n budget en tijd zit. Na Ho Chi Minh onveilig te hebben gemaakt vertrek ik naar Cambodja.

In Cambodja begin ik in Phnom Penh. Deze stad is naar horen zeggen een drukke chaotische stad. Na hier enkele dagen te hebben rond gehangen vertrek ik richting Siem Reap. Vanaf hier wil ik in enkele dagen de ankor tempels gaan ontdekken. Voor dat de landen van deze reis vast stonden, had ik al wel besloten dat ik de kant van Zuid-oost Azië op zou willen, en stond ook al gelijk vast dat de ankor tempels op m'n lijstje van activiteiten kwam te staan. Na de tempels vertrek ik richting de grens van Thailand.

Eenmaal weer terug in Thailand wil ik naar een eiland in de baai van Thailand. Dit eiland heet Ko Samet. Dit word het meest chille van m'n hele reis. Hier wil ik ongeveer een week blijven en dan lekker op m'n bedje in de zon en alles verwerken wat ik de afgelopen dagen/weken heb gezien. Na hier te hebben gelegen vertrek ik naar Bangkok om daar mn laatste paar nachten te verblijven zodat ik op tijd m'n vlucht terug kan pakken, en ook deze is via Parijs.

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2014

Cambodia

04 Mei 2014

Motortocht

18 April 2014

Chiang Mai en voorbereidingen vervolg

09 April 2014

laatste dagen bangkok

05 April 2014

het begint allemaal te wennen
Mark

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4898

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Backpacken in Europa

31 Maart 2014 - 10 Juni 2014

Eerste keer backpacken

Landen bezocht: