Motortocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Maton - WaarBenJij.nu Motortocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Maton - WaarBenJij.nu

Motortocht

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

04 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Het is al weer 2 weken geleden, ruim, dat ik iets van me heb laten horen, dus hier gaan we dan.

Zoals jullie hebben kunnen lezen in mn laatste blog hebben we motoren gehuurd. Daarmee hebben we een tocht gemaakt door het noorden van Thailand. Het is allemaal veel te ingewikkeld om uit te leggen waar we precies allemaal zijn geweest maar deze 2 weken samengevat komt neer op het volgende... prachtige uitzichten, fantastische wegen, een motor die er meerdere keren mee is gestopt, een avontuur wat ik jullie nog even moet onthouden, leuke kleine dorpjes, de grens met Birma en de hoogste berg van Thailand. In deze twee weken zijn we bijna geen toerist tegen gekomen behalve in pai. Het lijkt alsof alles daar is gebouwd voor de toeristen. Het was een leuk stadje/dorpje maar het was totaal anders van de andere dingen die we hebben gezien. Ik heb eigenlijk verder niet zo gek veel te vertellen behalve de volgende 2 dingen.

1: m'n ongelukje.
Zoals een aantal al weten heb ik een ongeluk gehad met de motor.. achteraf gezien had t veel slechter af kunnen lopen. Maar dan echt veel slechter. Ik ben er vanaf gekomen met een gebroken teen, waar ik nu niet zo heel veel last meer van heb maar zo nu en dan voel ik t nog. Hier en daar wat schrammen en thats it. De persoon die tegen mij op is gereden liep alleen een beetje mank, wat hij had weet ik niet. Zijn motor had een verbogen voorvork, das wel minder. Bij mijn motor was er een stukje van de kap afgebroken en was m'n schakel hendel ( bij mn linkervoet, waar hij dus vol tegenaan gereden was) onder mn koppelingshuis gebogen. Die heb ik nog recht kunnen buigen, dus ik kon nog verder. Dit was overigens met de 2e motor die ik had want de 1e stopte er steeds mee. Nadat we t rondje hebben afgemaakt moest de motor natuurlijk ook weer terug. En als ze zouden merken dat ik schade had gemaakt zou ik flink moeten betalen.. maar, doordat ik ducttape had gekregen en lijm kon lenen heb ik het stukje kap kunnen fixen en ben ik onder de kosten uit gekomen omdat ze het niet hadden gezien terwijl zij er allebei recht tegenaan keken

2: m'n opgesloten spullen.

Voordat we op de tocht gingen had de eigenaar van het hostel in chiang mai gezegd dat ik de spullen die ik niet nodig had onderweg daar kon laten, dan na 2 weken zou ik deze weer kunnen halen. Toen we in chiang rai waren kreeg Billy een berichtje van een van de mensen die werkte in het hostel. In dat berichtje stond dat het hostel voor een maand dicht zou zijn. Shit... hoe krijg ik mn spullen terug... eenmaal t rondje afgemaakt te hebben en dus eergister in chiang mai te zijn heb ik geprobeerd contact op te nemen met de eigenaar.. niet gelukt. De mensen van t hostel waar we toen in verbleven hebben toen contact met ze opgenomen hebben het voor elkaar gekregen, uiteindelijk heb ik nu mn spullen weer terug

Now off in English again..

As some of you will know, we've rented motorbikes for 2 weeks, its very confusing to tell where we've been so I'll keep it short. A few words to describe the trip are: awesome roads, fantastic views, small villages and several breakdowns. The last two weeks haven't we seen a single toerist except in pai, everything in pai looks like its built for toerist. It was fun though but there are more toerist than Thai. I only got two things to tell actually.

1: my accident

I got an accident with my bike. It could be so much worse than it actually turned out to be. I only got a broken toe that I don't feel that much any more now. And my bike was still working afterwards. There was only a piece of plastic broken and my gear shifter was bend. The guy that hit me had not that much either. But the problem was handing in the bike.. it was clearly visable that i had an accident but i needed to mask it. So with a bit of ducttape and a bit of glue i fixed it and handed in the bike without the people noticing it.

2: my stuff that got locked up

I left some stuff in the hostel we stayed in before our trip. They say i could pick it up after the trip. But halfway in billy got a message from one of the people working there and it said that the hostel will be closed for a month.. so the question was .. how am i getting my stuff back. After finishing our loop we came back to Chiang mai and i wanted to contact the owner of the hostel but i couldn't reach him.. the people who worked in the hostel that we stayed in then tried it. After all one of the people came to get my stuff out of the hostel an after all i got my stuff back!

Dit was het voor nu, als ik weer wat te melden heb laat ik wat van me horen!!

Gr. Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Eerste keer backpacken

voor zover de planning gemaakt is vertrek ik morgen ( maandag 31-03-2014) naar Parijs, hier stap ik over op het vliegtuig naar Bangkok. Vanuit Bangkok gaat het grote avontuur beginnen. Eerst wil ik richting Kanchanaburi. Dit is een plaats ten westen van Bangkok, bekend van ' The bridge over the river quai', hierna wil ik naar Ayutthaya. Vanuit hier ga ik richting Chiang mai, en Chiang rai. Na deze steden ga ik weer terug naar Bangkok om het vliegtuig te pakken naar Vietnam.

In Vietnam begin ik in Hanoi, nar hier enkele dagen gelopen te hebben ga ik een trektocht doen door Sapa, dit is een regio in het noord westen van Vietnam en is bekend door zijn bergen, kleine dorpjes en dalen met rijstterassen. Na Sapa keer ik terug naar Hanoi om de nacht trein naar Hue, Danang en Hoi An te nemen. Na deze steden komt er een twijfelpuntje. namelijk: Ga ik met de trein van stad naar stad totdat ik in Ho Chi Minh stad uit kom of pak ik rechtstreek de (nacht)trein. Dit is wel echt iets waar ik later op terug moet komen omdat ik nu nog niet weet hoe ik t.z.t. met m'n budget en tijd zit. Na Ho Chi Minh onveilig te hebben gemaakt vertrek ik naar Cambodja.

In Cambodja begin ik in Phnom Penh. Deze stad is naar horen zeggen een drukke chaotische stad. Na hier enkele dagen te hebben rond gehangen vertrek ik richting Siem Reap. Vanaf hier wil ik in enkele dagen de ankor tempels gaan ontdekken. Voor dat de landen van deze reis vast stonden, had ik al wel besloten dat ik de kant van Zuid-oost Azië op zou willen, en stond ook al gelijk vast dat de ankor tempels op m'n lijstje van activiteiten kwam te staan. Na de tempels vertrek ik richting de grens van Thailand.

Eenmaal weer terug in Thailand wil ik naar een eiland in de baai van Thailand. Dit eiland heet Ko Samet. Dit word het meest chille van m'n hele reis. Hier wil ik ongeveer een week blijven en dan lekker op m'n bedje in de zon en alles verwerken wat ik de afgelopen dagen/weken heb gezien. Na hier te hebben gelegen vertrek ik naar Bangkok om daar mn laatste paar nachten te verblijven zodat ik op tijd m'n vlucht terug kan pakken, en ook deze is via Parijs.

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2014

Cambodia

04 Mei 2014

Motortocht

18 April 2014

Chiang Mai en voorbereidingen vervolg

09 April 2014

laatste dagen bangkok

05 April 2014

het begint allemaal te wennen
Mark

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 4868

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Backpacken in Europa

31 Maart 2014 - 10 Juni 2014

Eerste keer backpacken

Landen bezocht: